3 reacties op “Brouwerij De Plukker Poperinge

  1. als 4-5 jarige woonde ik ( als kleine vluchtelinge) met mijn ouders en grootouders in de abdij van Westvleteren. Het is sindsdien dat ze daar het beste bier van de wereld brouwen.
    Mijn zus(je) is daar geboren en is nog altijd gek op dat bier. Ik vind het mooi om naar te kijken, vooral ook naar de hop…drinken laat ik aan anderen over.
    Geregeld gaan we er nog eens op bezoek, maar helaas niemand uit die tijd leeft nog, maar ook de jonge garde heeft ons geaccepteerd. Westvleteren heeft voor altijd een plaats in mijn hart.

    leuk blog!
    ria39

    • Westvleteren?
      Ik ben bij mijn haar ‘gesnakt’ geweest toen ik 14 was om de ‘mis’ bij te wonen in de abdij! Niemand uit die tijd leeft nog? Mijn moeder en ik kenden heel goed ‘Broeder IVo, de portier’ Ik werkte toen in het mariaziekenhuis in Poperinge.

      We hebben nog Blues gespeeld in het schooltje in de abdij, het voorprogramma was een punk band.

      London,charing cross road, Amsterdam, Brussels, Antwerp,…..
      Wat zit je te vertellen?

      Ik woon intussen in Holland, Zeeuws Vlaanderen, waar ik gewoon zonder gedoe kan leven. De merel fluit, de kikker kwaakt, de duif fluit ‘roekoekoe’,….

      Heb nog een 15-tal gitaren en een 10-tal versterkers over.
      Komt goed!

      Sorry guys,

      A.J.C. Ballyn
      Holland

  2. Pingback: De hopboer bidt … | Vader Abt zijn portrettekes

Geef een reactie

